در تعریفی ساده، لوگو یک نشانه و نماد گرافیکی است که از متن و تصویر تشکیل شده و به صورت علامت و سمبل و یا ترکیبی از این ها برای ساخت هویت برند و کسب و کارها طراحی می شود. یک لوگو معمولاً از یک نماد یا یک علامت تجاری تشکیل شده است.
یک لوگوی خوب نشان دهنده این است که شرکت دارای چه نوع کسب و کاری است و برند آن چیست. بدون داشتن لوگو، هیچ شناسه تصویری از برندتان نخواهید داشت. با توجه به نوع کسب و کارتان می توانید نماد یا لوگوی مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید. یک لوگو خوب باید بتواند؛ ماهیت نام تجاری یک شرکت یا فعالیت آن را بیان کند.
هدف از طراحی لوگو چیست؟
همه لوگو ها و آرم ها یک هدف مشترک دارند که آن هم به رسمیت شناختن نام تجاری کسب و کارها است. لوگو به منظور شناسایی بصری یک شرکت یا موسسه می باشد، که می تواند به صورت نام شرکت یا فقط حاوی یک علامت بصری باشد. هدف لوگو این است که توجه افراد و مخاطبان را به سرعت به برند جلب می کند.
یکی دیگر از اهداف طراحی لوگو شناسایی شرکت به گونه ای است که به یاد ماندنی و آشنا باشد و در خاطر و ذهن مخاطب جای بگیرد و به ثبت و ماندگاری برند، سرعت ببخشد.
چرا به لوگو نیاز داریم؟
برای اینکه بتوانیم به کسب و کار خود هویت دهیم به لوگو نیاز داریم. لوگو این قدرت را به شما می دهد که بتوانید کسب وکار خود را حرفهایتر نشان دهید و اعتماد مشتریان زیادی را جلب کنید. طراحی لوگو حرفه ای بسیار اثر بخش تر از تبلیغات است. زمانی که یک لوگوی منحصر به فرد را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید، ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار خواهید کرد و همچنین در رسانه ها و شبکههای اجتماعی که در آن هستید با استفاده از لوگو در تبلیغات مختلف، میتوانید نقش مهمی در جلب اعتماد مخاطبان داشته باشید. در این خصوص میتوانید مقاله اهمیت بازاریابی در شبکههای اجتماعی را بخوانید.
لوگوها به منظور شناسایی بصری شرکت ها هستند و می توانند نام شرکت یا فقط نمایشی، بصری باشند. با طراحی لوگو شرکت خود، می توانیم که توجه افراد را با سرعت بیشتری به شرکت مان جذب کنیم.
لوگوی یک برند اغلب روی هر گونه خدمات و محصولاتی که ارائه می شوند حک می شود و شرکت ها از آن در حوزه تبلیغاتی، قراردادها و هدیه های تبلیغاتی و اهدایی به خیریه ها و … به عنوان نشان رسمیت کسب و کار خود استفاده می کنند.
با کمک لوگو که بخش مهم یک برند و کسب و کار است می توانیم، هویت نام تجاری شرکت مان یا هر فعالیتی که انجام می دهیم را بطور خلاصه و تنها با نمایش علامت و نشانه ای به مخاطب بیان کنیم.
ویژگی های طراحی یک لوگو خوب چیست؟
یک لوگوی خوب باید ساده باشد تا به راحتی شناخته شود و در خاطر و یاد مخاطب بماند. یکی از نکات مهم در طراحی لوگوی خوب به کار بردن جزئیات و توجه به هر عنصر آن از جمله شکل و فونت و رنگ است که از اهمیت بسزایی برخوردار است. همه این موارد می تواند حسی عالی را در ذهن مخاطب ایجاد کند و باعث می شود تا پیام مورد نظر برند شما را منتقل کند.
ویژگی بارز برای طراحی یک لوگو خوب به صورت زیر می باشد:
لوگو باید با موضوع و خصوصیات برند هم خوانی داشته باشد تا بتواند برای مخاطب سریعا قابل شناسایی باشد.
لوگو باید به یاد ماندنی و هدفمند باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.
لوگو باید انعطاف پذیر، ساده و زیبا باشد به گونه ای که مخاطب برای درک آن مشکلی نداشته باشد و ذاتأ توضیحی باشد.
لوگو هویت برند و لحن برند شماست برای همین هم باید دائمی و همیشگی باشد.
لوگو باید حتی در اندازه کوچک هم واضح و قابل شناسایی باشد.
طراحی لوگو در کسب و کار، نوعی هویت و سرمایهگذاری در برند شما محسوب می شود و در بازار رقابتی امروز داشتن لوگوی حرفه ای بسیار حائز اهمیت است. چرا که ما نسبت به گذشته زمان کافی را برای معرفی و داستان های برندمان را نخواهیم داشت. بنابراین ما باید سعی کنیم تا یک لوگو بتواند به سرعت در ذهن مخاطب جای گیرد.
چراغ خانه ۸۰۰ زوج جوان کرمانی روشن شد